مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-03اقتصادي

پلاک های عرصه هگمتانه تملک می شود 


مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه از تملک حدود 19 پلاک در این عرصه تاریخی خبر داد و گفت: به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت هایی شده است.

- ایسنا/همدان مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه از تملک حدود 19 پلاک در این عرصه تاریخی خبر داد و گفت: به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت هایی شده است.

صاحب محمدیان منصور در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: در حال حاضر با سه دسته از بازاریان چالش داریم؛ گروه اول بازاریان راسته حاج فضل الله هستند که این چالش عمدتا به علت ناآگاهی آنها از ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: گروه دیگر کسبه بازار آهن فروشان هستند که مسیر جایگزین برای تردد آنها در نظر گرفته شده و مشکلی برای عبور و مرور آنها به وجود نمی آید و با آگاه سازی این چالش نیز قابل حل است.

محمدیان منصور اضافه کرد: دسته سوم مالکان حدود 19 پلاک در عرصه هگمتانه هستند که پلاک ها باید تملک شوند و به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت شده که برای تملک آنها کمک کند و اگر عملی شود چالش جدی با بازاریان نخواهیم داشت و اگر این اقدام صورت نگیرد با مصوبه ای در میراث فرهنگی این مشکل حل می شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در محوطه تاریخی هگمتانه برای آماده سازی ثبت جهانی نیز اظهار کرد: مقرر شده تمامی کارگاه های کاوش در هگمتانه به صورت صندوقچه ای حفاظت شود که عملیات اجرایی آن به زودی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاک های عرصه هگمتانه تملک می شود 

پلاک های عرصه هگمتانه تملک می شود